måndag 26 juli 2010

Shopping

Idag har varit en shoppardag.
Den kändaste marknaden är ju Sidenmarknaden och där finns ju allt som jag skrev tidigare. Nu har vi gjort denna grundligt. Sprang t.om på ett svenskt par, trevligt,.
Vad har vi köpt då? Jo massor. Kopior eller äkta? Vem vet. Köpte lite Peak kläder och de är väl äkta? Hehe. Nä tror inget på marknaden är äkta men kul är det. Läste i guidboken att detta skulle vara bortrensat till OS2008 men tjenare,,,, Affärerna blomstrar som äldrig förr. Hur många nationaliteter som helst, hur mycket folk som helst. Jag träffade kineser som är på semester och åker dit och handlar. Något fel är det men jag tror inte att den enskilde kan göra något utan det är nog en större fråga men kul hade vi. Köpte en tröjja som jag inte ville ha så jag sa det till hon som sålde den och förklarade att du får ett ruskigt skambud för jag vill inte ha tröjjan. När jag sagt priset så slängde hon till mig tröjjan och sa fram med pengarna och ta tröjjan. Undrar va prylarna kostar när man nästan kan få vissa grejer gratis?
Kvälen avslutades med en promenad på Wangfujing street med ännu mer shopping och ettbesök på MC-donalds. En Bic Mac och C0 kostar 24 kr så det är väl lagom.

Nu är det bara imorgon kvar och då får vi se vad som händer?

Ni Hao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar